close
تبلیغات در اینترنت
باد صبا - 194

تبلیغات

ما را دنبال کنید

جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 585
  • کل نظرات : 57
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 46
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 94
  • بازديد ديروز : 36
  • بازديد کننده امروز : 23
  • بازديد کننده ديروز : 11
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 130
  • بازديد ماه : 789
  • بازديد سال : 1,086
  • بازديد کلي : 211,632
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 54.224.2.123
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :

تبلیغات

پخش کننده

پخش تصادفی بیش از ۵۰۰ دقیقه موسیقی سنتی ایرانی

786

جداکننده

 

ازدحام و تراکم جمعیت های بزرگ و تفاوت جمعیت فعال در ساعت شب و روز در شهرهایی مثل تهران، مشهد، اصفهان و... همراه با آلودگی گسترده نور، صدا، هوا و فضا و مسئله ترافیک و زمان، ضرروت مهم این بحث برای یافتن چاره ای برای کاهش آلام ناشی از زندگی در اینگونه شهرها شده است.بر اساس بعضی از برآوردها، نزدیک به سه میلیون یا بر اساس شمارش ماشین‌ها، حدود 700 هزار نفر تفاوت جمعیت روز و شب تهران است که با مجازی شدن شهر، به صورت قابل توجهی، این تفاوت کاهش می‌یابد و حرکت بین‌شهری جمعیت تهران را نیز کنترل می‌کند.گرچه در مشهد به علت حرکت هدفمند زائرین مام رضا ع در محدوده ی مرکزی و بافت شهری نزدیک به حرم نمیتوان حرکت جمعیت این منطقه را شامل این آمار دانست ،ولی خیز عجیبی در حرکت جمعیت به سمت مناطق توریستی و تفریحی اطراف آن ایجاد شده که باعث کاهش هر چه بیشتر فاصله کمی و کیفی حرکت جمعیت در این شهر شده است و این یکی از مهم ترین عوامل بر هم زننده آرمش ساکنین این شهر شده است. مهمترین مسئله در این شهر ها حرکت جمعیت است. حرکت جمعیت اعم از حرکت با وسیله نقلیه و یا ازدحام جمعیت در مراکز فروش و خدمات اداری و رفاهی شهر، علت اصلی بسیاری از "مسائل شهری" اعم از مسائل انسانی شهری و یا حوادث و سوانح شهری در شهرهای بزرگ می باشد.

 مابقی در ادامه مطلب


ادامه مطلب

۷۸۶

عده ای از صاحب نظران ،غرب را از زمانی به عنوان یک تمدن ویژه می شناسد که تحولات اساسی 

در نحوه تفکر و شیوه زندگی اروپایان رخ داده است و آن نیز مرهون تحولات عصر رنسانس است در واقع

غرب آن نحوه نگاهی به هستی وعالم و آ دم ومناسبات آنها با هم است که از رنسانس به بعد در آ ن

ظرف جغرافیایی تکوین یافته وبالیده و نوعی شیوه زندگی را به بار آورده است که به زور سیطره تکنولوژیکی

که از آن زمان به بعد درغرب جغرافیایی فراهم آمده است در حال جهانی شدن است وهمه جهان را یک

شکل می کند از این منظر نوعی از تفکر و دیدگاه نسبت به امور فلسفی ، دینی و اجتماعی ازدوره

رنسانس به بعد با پیشرفت های تکنولوژیکی پایه واساس مفهوم غرب را تشکیل می دهد.

 

بی علاقگی به اتصال همه جانبه فرهنگی با ملل شرقی و ازجمله تمدن اسلامی یا آسیایی حاصل خود بزرگ

بینی و برتری فرهنگی و اخلاقی است که فرد غربی در برابر غیرغربیان داشته و عامل اصلی آن را می بایست

در جدایی از تمدن مسیحی و دین باوری آنان دانست . به بیان دیگر تمدن غربی برپایه دین مسیحیت

قوام نیافته بلکه برخلاصی وجدایی از دین بنیان نهاده شده است . دوری از امور معنوی و ورود ارزش های

مادی در فرهنگ اروپاییان نتیجه اش اغراق در خودباوری و حقیر شمردن دیگر تمدن ها بوده است .

از آنجا که همه پدیده های اجتماعی زمانمند هستند، بلاشک غرب نیز در ظرف زمانی خاصی می بایست

شکل گرفته و قوام یافته. باشد ممکن است این انتقاد وارد باشد که غرب به عنوان یک کل و مجموعه 

به هم پیوسته با ماهیتی روشن در کنه معنی خود متناقص است ما مسامحتا می پذیریم که غرب

یک مجموعه از عناصر مادی و غیرمادی است که دارای شیوه ای اززندگی اجتماعی و تمدنی خاص

است وعجالتا از آ نچه شرق یا زندگی شرقی می نامیم سوا است .پس از بعد تاریخی قابل بررسی

وشناخت می باشد ضمن آنکه همه این مقولات قابل تجزیه وتحلیل جداگانه و مستقل خواهند بود.

 

دانلود پی دی اف این مقاله در ادامه مطلب


ادامه مطلب

معرفی کارستن نیبور+ااولاف گرهارد تیخسن+فردریش مونتر+سیلوستر دوساسی+گئورگ فریدریش گروتفند
 

تصویر بالا  مربوط به جناب کارستن نیبور است.


به نام دوست
@تلاش های دلاواله و چند تن دیگر در طی قرن 17 میلادی و عمدتا برای شناخت مقدمات و تمیز ابتدایی آن با سایر خط های باستانی بود.اما هیچ‌کس درپی قرائت آنان برنیامد.

@گروتفند نخستین کسی است که برخی از واژگان به خط میخی را رمزگشایی نمود از اینرو شایدبتوان او را نخستین یابنده رمز خواندن خط های با ظاهر میخی دانست.در این پست سیر فعالیت های این دانشمندان را بررسی میکنم.در پست های بعدی به بررسی اختصاصی فعالیت های جناب گروتفند خواهم پرداخت.

@شیوه گشایش منطقی او برای فهم این خطوط مقایسه ساختاری وظاهری بین نوشته ها بود.

@او کارش را با بررسی دو نگاره که جهانگرد آلمانی کارستن نیبور از روی دو سنگ‌نبشته کوچک در تخت جمشید به سال ۱۷۶۵ میلادی از کتبیه های داریوش بزرگ و پسرش خشایارشاه( کتیبه های DPA و XPE )برداشته بود آغاز نمود .

@در سال ۱۷۶۵ ، کارستن نیبور Carsten Niebuhr رونوشتهای دقیقتری از کتیبه سه زبانی تخت جمشید تهیه کرد و پس از بازگشت از شیراز ، در سال ۱۷۷۸ ، به انتشار آن پرداخت . نیبور از بررسی این اسناد به خوبی دریافت که ، کتیبه ها از چپ به راست و به سه گونه نظام خطی کاملا متفاوت از هم نوشته شده اند .

مابقی در ادامه مطلب

 


ادامه مطلب

پخش کننده

786

جداکننده


افزونه های کمکی

اگر مرورگر شما دارای افزونه های کافی برای نمایش امکانات صوتی و نمایشی این وبلاگ نیست.برای این منظور افزونه های زیر را دریافت و نصب کنید
Adobe Flash Player For:

Version:29.0.0.140 pass:soft98.ir

Adobe Flash Player For:

Version:29.0.0.140 pass:soft98.ir

تبادل لگو

وبلاگ شخصی هادی فرهنگ دوست
لوگوی ما برای تبادل لوگو





رتبه الکسا

عضویت سریع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد